شیرینی بوسیدن پیشانی رهبری را از یاد نخواهم برد

شیرینی بوسیدن پیشانی رهبری را از یاد نخواهم برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد زارعی شاعر استان مرکزی همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) در دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با جمعی از شاعران شعری در مدح حضرت سیدالشهدا خواند.

هر ساله تعدادی از شاعران جوان، زنان شاعر، شاعران پیشکسوت داخلی و خارجی که عمدتاً شهرستانی هستند در محضر مقام معظم رهبری به شعرخوانی می‌پردازند.

زارعی این شاعر دلیجانی که 15 سال است در حوزه شعر فعالیت دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از شیرینی و لذت این دیدار سخن گفته و بیان کرد: دیدار شاعران با آقا انگیزه شاعران به خصوص شاعران جوان را بالا می‌برد و رهنمودها و نگاه کارشناسی مقام معظم رهبری به شعر کمک خوبی به رشد و ارتقا و پویایی شاعران جوان می‌کند.

وی با بیان اینکه محفل سالانه دیدار رهبری با شاعران در واقع ویترین رسانه‌ای شعر ایران است بیان کرد: برگزاری با کیفیت این محافل علاوه بر اینکه می‌تواند شاعران را در شناخت ضعف‌های خود یاری دهد، زمینه معرفی شاعران به جامعه را فراهم می‌کند.

این شاعر دلیجانی با اشاره به اینکه شعر عمیق‌ترین و تأثیرگذارترین هنر ملی است، گفت: شعر یک میراث و ثروت ملی است و اثرگذارترین هنر فارسی محسوب شده و همانگونه که یک بیت شعر می‌تواند یک جریان را رقم بزند، گواهی است بر جایگاه این حوزه و لزوم اهمیت به حوزه شعر و شاعری را بیان می‌کند.

زارعی اضافه کرد: اگر چه شعر یک هنر فردی است و شاعر در زمان سرودن شعر با وحی و الهام خود تنهاست، ولی شعر علاوه بر درون شاعر در بیرون جامعه نیز در جهت تعالی شخصیت جامعه تأثیرگذار است و چنانچه این اشعار با زلف اهل بیت(ع) گره خورده باشد و متعهدتر و هدفمندتر باشد نقش مؤثرتری در تعالی جامعه ایفا خواهند کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هر شاعری بنا به تفکرات، ظرفیت و عطش خود می‌تواند از چشمه جوشان شعر و شاعری بهره ببرد، گفت: بستر شعر آیینی در کشور ما بسیار وسیع، گسترده و قدرتمند است و برای افزایش منزلت این جایگاه می‌بایست هر روزه شاعران با مطالعه و کتابخوانی، تکرار و تمرین نوشتن و خواندن و به صورت متعهدانه و هدفمند در مسیر رسیدن به نقطه کمال تلاش کنند.

این شاعر دلیجانی در ادامه با اشاره به حال و هوا و استرس شعر خواندن در محضر مقام معظم رهبری اظهار کرد: تا کنون سه بار در سال‌های 93، 94 و 96 در محفل دیدار شاعران کشور با مقام معظم رهبری حضور داشته‌ام و امسال اولین باری بود که در محضر ایشان افتخار شعرخوانی یافتم که با توجه به عظمت و شوکت رهبری خواندن شعر در محضر و مقام عالی رتبه ایشان و با توجه به صلابت فضا بسیار هیجان‌انگیز و پراسترس بود.

زارعی با روایت از شور و شوق دیدار رهبری ادامه داد: احساس قرائت شعر در حضور مقام معظم رهبری و توفیق دیدار وی بدون واسطه و از نزدیک حسی غیرقابل وصفی است و در همان شور حال بود که توانستم بوسه‌ای بر پیشانی رهبر و پدر معنوی خود بزنم، بوسه‌ای که برایم افتخار و ارزشی بسیار دارد و تا آخر عمر این خاطره شیرین و لذت بوسیدن پیشانی رهبری را از یاد نخواهم برد.

وی ادامه داد: 15 سال فعالیت در زمینه شعر دارم و تجربه سرودن اشعار در تمامی قالب‌ها را داشته‌ام، ولی اغلب اشعارم در قالب آیینی و غزل عاشقانه است.

 این شاعر برگزیده استانی و کشوری ادامه داد: قطعه شعر «شکوه ایستا» که در محضر مقام معظم رهبری قرائت شد، قطعه بازنویسی شده از یک شعر 8 بیتی بود که اولین بار در روز عاشورای سال 89 با عنایت اهل بیت سرودم.

این شاعر دلیجانی ادامه داد: این سروده در جشنواره و کنگره‌های متفاوتی مورد توجه قرار گرفت و برگزیده چندین جشنواره شد اوایل امسال توفیق یافتم این شعر را در قالب یک قطعه 18 بیتی برای ارائه به هیأت داوران حوزه هنری به منظور قرائت در حضور رهبری بازنویسی کردم.

وی در مورد موفقیت‌های حرفه‌ای خود نیز گفت: طی سال‌های فعالیت حرفه‌ای در حوزه شعر موفق به کسب رتبه برگزیده کشوری در کنگره بین‌المللی تقریب مذاهب، کنگره خلیج فارس، کنگره امام هادی و ... کسب دهه‌ها مقام کشوری دیگر شده‌ام.

زارعی از انتشار مجموعه شعر خود با مضمون 60 غزل عاشقانه و 40 قطعه شعر آیینی در آینده بسیار نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اشعار آیینی پشتوانه مذهبی دارند موفقیت‌ها و افتخارات خود را مرهون ائمه و اهل بیت(ع) هستم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ سه شنبه 23 خرداد 1396 ] [ 21:20 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید